Poza zadowalającymi osiągami Seat Leon II generacji może także poszczycić się bardzo dobrymi wynikami w testach zderzeniowych przygotowanych przez organizację Euro NCAP.
Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme) – niezależna niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów sponsorowana przez równie niezależne organizacje, wspierana przez rządy niektórych krajów europejskich. Powstała w 1997. Jej głównym celem jest testowanie samochodów (kupowanych za własne pieniądze) w zakresie bezpieczeństwa biernego. Głównym elementem tegoż testu był test zderzeniowy (ang. crash test). Organizacja w znacznym stopniu przyczyniła się do rozwoju bezpieczeństwa.
Test zderzeniowy składa się z czterech faz:
- zderzenie czołowe (front impact) – polega na uderzeniu z prędkością 64km/h samochodem w nieruchomą, deformowalną przeszkodę o szerokości 40% przodu auta
- zderzenie boczne (side impact) – w bok nieruchomego samochodu na wysokości słupka A od strony kierowcy uderza z prędkością 50km/h przeszkoda o szerokości 1500mm
- zderzenie z pieszym (pedestrian impact) – w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40km/h manekiny pełniące role pieszych
- zderzenie ze słupem (pole test) – polega na uderzeniu bokiem samochodu, ustawionym na ruchomej platformie, na wysokości słupka B w nieruchomy słup o szerokości 254mm z prędkością 29km/h
Wyniki przeprowadzonych testów podaje się w 5-stopniowej gwiazdkowej skali. Ostatnią – piątą gwiazdkę wprowadzono w 1999 roku i zakładano, że jej zdobycie w teście zderzenia czołowego jest niemożliwe. Jednak już 3 lata później najwyższą notę jako pierwszy zdobył Renault Laguna. Dziś wynik 5-gwiazdkowy jest prawie standardem, zdobywa je coraz więcej samochodów także tych tańszych i z niższych klas. Producenci prześcigają się w dostarczaniu nowinek technicznych poprawiających bezpieczeństwo, ponieważ zdobycie przez ich samochód maksymalnej oceny może polepszyć wyniki sprzedaży.
Seat Leon II generacji w ogólnej klasyfikacji bezpieczeństwa uzyskał najwyższą ocenę – 5 gwiazdek. W bardziej szczegółowej klasyfikacji oceny wyglądają następująco:
- Ochrona dorosłego – 4 gwiazdki,
- Ochrona dziecka – 4 gwiazdki,
- Ochrona pieszych – 3 gwiazdki.
[ad#Google Adsense]
Jak widać hiszpańscy projektanci poświęcili odpowiednio dużo czasu zagadnieniu bezpieczeństwa i Leon II generacji może poszczycić się bardzo dobrymi ocenami w tym teście. Jak dokładnie przebiegał test możemy się przekonać na filmie poniżej.
Zostaw komentarz
Proszę pamiętać oraz przestrzegać politykę komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, napisz do mnie e-maila.
20-11-2024 | 10:12
Wpis jest na blogu już dosyć długo, a jeszcze nikt nie dodał do niego komentarza...
A co Ty sądzisz o tym, co napisałem?